älskar

jag försöker och inte tänka på det, men det går verkligen inte. hur fan är det möjligt att älska ett land så mycket? att älska folket så mycket? hur är det möjligt? jag förstår verkligen inte. jag bor här, mitt liv är här. jag älskar mitt liv i sverige, sverige är ett underbart land och även om jag kan klagar så kan jag helt ärligt inte se mig själv bo någon annanstans än i sverige, jag kan inte det. för jag ÄLSKAR sverige. men jag älskar rumänien också. folk förstår inte varför och hur jag kan sakna ett sådant land. alla har bilden av ett fattigt land, bara zigenare och höga hemska höghus. men så är det inte, rumänien är ett fint land men som alla länder har de sina dåliga sidor. och den som tror att det bara finns zigenare har helt fel. det är som att säga att de bara bor invandrare i sverige, men så är det ju fan inte. det bor ca 9 miljoner människor i sverige där 1.4 miljoner är invandrare och då är tom. dom som har föräldrar med invandrarbakrund inräknade! så är det i rumänien också. fattigt? jo, det finns folk som är fattiga men alla är inte fattiga och har det dåligt. hög husen? haha, det är en grej jag tycker är läskigt, det är liksom förorterna... känner några som bor där och det är lite läskigt att gå där mitt i natten men annars är det inte alls farligt, haha. jag, eller jag och jag, min faster och farföräldrar bor inte i förorten, nej. dom bor i ett fint hus i huvudstaden, vi bor på ett ställe där nästan alla känner varandra. tryggheten som jag känner där, känner jag inte på samma sätt här. det klart, jag vet inte hur det är att BO där så jag klagar ju inte, för jag åker du endå hem efter en stund. men åh, jag vill verkligen åka till mitt rumänien, bukarest, baneasa! det är bara lite kvar sen är jag där. jag vet exakt hur det kommer kännas när man kommer fram. det gör fan lite ont i bröstet när jag tänker på hur jävla lycklig jag kommer vara där. fyfan, förklara för mig... hur är det möjligt?! jag orkar inte! hahaha, rumänien for life asså HAHAH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0