yeayea

tänkte skriva lite om rånet som hände i västberga i onsdags. 

såhär gick rånet till(från aftonbladet)
05.15: Personal på Banverket, mitt emot G4S värdedepå i Västberga i Stockholm ser och hör hur en helikopter landar på värdedepåns tak.
05.19: Polisen får larmet om attentatet. Den vita helikoptern, en Bell 206 Jet Ranhrt, släpper tre eller fyra personer på taket . Flera smällar hörs från byggnaden när rånarna tar sig in med hjälp av sprängladdningar. Helikoptern hovrar över värdedepån. Flera vittnen ser sedan hur säckar med pengar lastas in i helikoptern innan den lyfter och åker i väg.
Cirka 05.25: En första polispatrull är på plats i Västberga. De kan inte gå in utan de inväntar den nationella insatsstyrkan.
Cirka 05.35: Helikoptern lyfter och åker norrut. Fotanglar har lagts ut i området för att stoppa polisen. Stockholmspiketen går in i byggnaden.
05.43: Flera kraftiga explosioner rapporteras.
05.49: En misstänkt bomb hittas vid polishelikoptrarna på Myttingen på Värmdö och de kan inte lyfta.
Cirka 07.00: Polisen meddelar att ingen i G4S:s personal – 21 personer var på plats i byggnaden under attentatet – har skadats.
07.37: Polisens upptäcker sprängmedel i byggnaden och utökar de redan omfattande avspärrningarna.
08.15: Helikoptern, som under natten stulits från Roslagens helikopterflyg, hittas vid Skavlöten i Arninge norr om Stockholm, uppger ett vittne för Aftonbladet. Den står vid kanten av ett fält, bara någon meter ifrån skogskanten.
08.42: De G4S-anställda eskorteras ut ur värdedepån av polisen.
13-tiden: Polisen skjuter sönder det bombmisstänkta föremålet som hittats vid helikoptrarna i Myttinge med en vattenkanon.
15-tiden: Polisen uppger vid en presskonferens att de definierar rånet som en särskild händelse. Det betyder att poliser från hela länet jobbar med brottet. Jan Evensson, kriminalchef i Norrmalms polisdistrikt är kommenderingschef under råninsatsen. Han har två insatschefer under sig, en i Västberga och en i Arninge. Samverkan sker även med Rikskriminalpolisen och GOB-polisen som är inriktad på grov, organsierad brottslighet.

hur som helst. det här kanske inte var sådär jätte bra, att råna är ju inte dirket bra. men fan vad jag älskar dessa killar som gjorde det här! det där är bara skicklighet. jag blir verkligen inte äcklad av dessa personer, verkligen inte. inte så att jag har funderat att göra samma sak om det är de folk tror. men fan, vad grymma dom var! helt otroligt att på 20 min fick dom tag på så mycket pengar. helt roligt. blir nog inte lika roligt om dom åker fast, men endå! hoppas inte dom åker fast alltså. fan vad jag inte hoppas det! hoppas dom är på andra sidan jorden och njuter av pengarna och skrattar åt deras skicklighet! som sagt, inte så att dessa personer är mina förebilder nu, men dom var grymma!
tänkte bara dela med mig det! :)
jag säger bara tunga!


Kommentarer
Postat av: Elena lengyel

Jag önskar jag var kompis med nån utav dom.

2009-09-28 @ 16:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0