morfar 80 år

igår var det då fredagen den trettonde och jag ska säga er, inget hände. matilda kom förbi med lite fika, vi prata och sådär. sen kom min bror med moe, suraj och adde. dom satt och spela tvspel. mychelle kom efter en sund och vi satt alla här i allrummet. efter en stund åkte mattis hem men resten blev kvar. vi åt äppelkaka som mamma hade gjort och så tittade vi på bilder när vi var små. när killarna hade gått så var mychelle och jag kvar. vi tog över tvspelet och vet ni vad? vi var sjukt grymma. fixade mig sjukt snabbt för vi skulle till bredäng till mina gudbarn. det blev mat, skratt och sjukt mycket lek. mychelle och jag var helt slut vid klockan tio. men vi forsatte leka med sötnosarna. jag åt mina älskade semlor också, gud så gott! min gudson är så blyg för nya människor så han vill inte släppa taget om dig, han höll mig jätte hårt. och han sa mitt namn! jag var överlycklig när han sa det. bebis! vi tog mycket kort och jag bjuder på några bilder när jag orkar sätta på min data.  vi åkte hem vid halv tolv och jag var helt slut. när vi väl kom hem satt vi i köket och prata en del. den 28feb. ska vi klippa min gudsons hår. sen gick jag och la mig. smsa lite men somnade nästan direkt.
idag, vaknade jag av att jag fick ett sms. gick in till mamma och pappa och la mig brevid dom. vi låg där och prata om chile, rumänien och vad vi ska göra i sommar. dom åkte till skärholmen för att handla och när dom kom tillbaka kom dom med allahjärtansdag presenter! jag fick två klockor och min bror fick en tröja från footlocker och ett spel till sitt ps3. jag ska snart börja fixa mig och sen ska jag till matilda med mychelle och laga mat och ha det lite mysigt. sen klockan halv nio kommer pappa och hämtar mig och så ska vi alla till tyresö. där det blir lite mys.

det viktigaste idag är inte att man ska träffa folk och blabla. för mig är den här dagen mycket speciell eftersom min morfar skulle fyllt 80 år, just idag. ingen dag att sörja, en dag att minnas och skratta.
jag älskar dig mest av allt, morfar.
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0