måndag lika seg som vanligt

ge mig fredag
 idag var det skola. var hel seg idag, precis som varje måndag. hade lite case på morgonen och sen hade jag idrott. verkligen skit tråkigt, fan vad skönt det ska bli utan idrott nästa termin! vi spelade fotboll och dom som känner mig vet att jag inte gillar de, men är rätt så duktig på det. fick beröm av angelika, som är idrottsläraren.. min tredje idrotts lektion på vittra, men jag ska vara duktig och gå varje vecka! sen åkte jag hem, helt död. gick av i bredäng och tog bussen hem, som vanligt. så skönt att åka buss. kom hem, duscha och plugga. snart vätar middagen.. blir rumänsk mat idag. yei.

 tänkte på en sak idag. när jag satt i slussen och vänta på tbanan så hörde jag tjejer prata om killar, varje tjej prata om killar. varför är det så att tjejernas liv kretsar runt killar? jag menar, jag tror inte killar tänker så liksom.
hörde en tjej fråga sin kompis, syster(whatever) "tror du killar blir lika beroende om en tjej som en tjej blir för en kille" svar: vad menar du? "vi säger att de är ett par, tror du killen är så beroende av tjejen som de är tvärtom" svar: man vet ju inte vad killar känner och tänker de är inte lika öppna.
 men varför är det så? jag tycker inte att det är så, jag tycker vissa killar är väldigt öppna och vill förklara hur de tänker. men inte många, men det finns. det jag inte förstår är varför våra liv kretsar runt andra personer? när sluta man själv vara fokuset i sitt liv? det kanske är egoistiskt, men jag tycker det kanske är bra. jag säger inte att man ska vara skit ego och bara skita i alla i sin omgivning men, kom igen.. du själv är nummer ett i ditt liv. 

 nu, fortsätta plugga...

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0