chile 2008/2009

för er som inte visste, idag för ett år sedan var vi i chile. bror och jag. fyfan, helt deppigt.
det var varmt, man kunde gå runt i shorts och linne i december liksom. fanns inget att klaga på, allt var så jävla bra och roligt. dagarna med kusinerna var bäst. när det bara var vi hemma och larvade oss som bara den, sen alla släktträffar, där man träffade 130 personer och det var inte ens alla. sånt saknar man här i sverige, sån gemenskap och kärlek. sen att min mormor var där med oss, gjorde resan bara bättre. vi har ju hört så mycket om chile sen små, av mamma, mormor och morfar. sen att få uppleva resan med mormor var ännu bättre. det kändes mer verkligt då. då kunde hon visa oss allt hon velat visa oss i så många år. men det kändes även lite tomt. om morfar skulle vara där skulle det nog vara perfekt. men han fanns med oss i allt vi gjorde där. kan inte sluta tänka på morfar, i den här bilden. la moneda. det är ett ställe jag är uppvuxen med, alltså att jag har hört så mycket om saker som har hänt där osv.
nej, nu ska jag sluta drömma mig bort dit och ta mig till skolan.
snön väntar på mig där ute, jacka, vinterskor och tjocka kläder!
puuuuuusss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0