från skolan

såhär långt har jag kommit med min svenska, om min "barndom"- haha.  mycket va?

"En person som berört mig som liten och än idag är min morfar. Om jag skulle beskriva min morfar skulle jag beskriva honom som en stark, villig och snäll person. Han var en sådan som ställde upp för alla, han hade ett stort hjärta och en själ som ingen annan.

Jag har tur som lärde känna honom och hade en bra relation med honom. Jag är stolt över att vara hans barnbarn och att folk ibland brukar säga: "Du påminner mig om din morfar" - det kan göra min dag.

När jag var liten brukade min bror och jag sova över hos mina morföräldrar varje torsdag, där vi umgicks och pratade om allt. Han brukade berätta om hur det var i Chile innan kuppen och efter kuppen hur dem flydde från Chile till Rumänien. Han berättade mycket om sin mamma Irma hur sträng hon var och hur tidigt hon dog i cancer. Och hur han jobbade i båten"

... måste nog skirva lite till, sen har jag min engelska kvar som skulle vara klar idag men det blev jag inte så det får jag göra hemma och försöka lämna in den imorgon, vi får se hur det går. I matten går det bra, för typ första gången... haha knas. Hur som helst, ska hem nu orkar fan inte vara kvar! BYEBYE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0