dålig, jag vet.

jag vill bara berätta.
 idag satt jag på tbanan påväg till skolan då jag satte mig bredvid en rätt så ung mamma och hennes dotter som gick i förskolan eller ettan satt mittimot henne. jag satt där med mina ipodhörlurar i och lyssnade på 3 doors down. där satt jag och när jag tog ut ena luren hör jag att dom pratar rumänska. den unga mamman satt där och sa till dottern som hette alina att hon var så duktig i skolan. alina, satt där och gjorde sin matteläxa sånna där "lätta" tal för oss är dom lätta typ som _+4=5 och så satt hon där och räkna på sina små fingrar och känner sig så smart och mamman säger att hon är jätte duktig hela tiden. så ringer min mobil, vem är det? jo, det är dani. (inte min bror) och självklart pratar jag rumänska med honom, så både mamman och den lilla tjejen tittar förvånade på mig och ler. när jag la på, frågade den här lilla tjejen alina min om jag kom från rumänien och så svarade jag att jag gjorde det, hon var så söt och berätta om skolan och hur kul det var matte. jag kom ihåg det, så fort jag kom hem satte jag mig och gjorde mina läxor. skolan var så rolig, det var roligt att lära sig nya saker och det var spännande. alinas glädje smittades av sig och jag blev glad. jag hade en super dag idag och var hel glad, visst.. kanske inte bara på grund av alinas glädje men det var så skönt att se någon så glad.
 hur som helst, idag hade jag utvecklingssamtal men min käre mamma och mentor matilda. fick veta att jag fick vg+ på mitt FÖRSTA case med INGA rester. min kusin blev så chockad att jag fick det, så hon berätta det till typ alla och alla ba fan vad bra lillsara! (alla kalla mig så eftersom min kusin brukar kalla mig lillkusse) kände mig så duktig, hihi. nu sitter jag här och orkar inte göra något. har två prov imorgon, kanske mina två första rester? nej, ska plugga snart och få in allt i huvudet. aja, ska sluta skriva nu, IKVÄLL BÖRJAR GREY'S ANATOMY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- viktigaste grejen på hela dagen/VECKAN!
hoppas, alla mår bra. puss och kram CIAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0