varför måste vissa lida så mycket?

har inget att skriva.
skriver nog lite kort bara.
träffade bästus idag, det var inte planerat utan vi sprang på varandra vid tbanan i skärholmen, det slutade med att vi åt, fikade och kollade i en massa affärer efter kläninngar. träffade mamma som skulle hjälpa mig med att hitta klänning, men det gick inte så bra.. och det blev annat som följde med mig hem, haha. min mamma är så rolig att gå och handla med, det blir mycket skratt ska jag säga er. vi gick nog runt i alla affärer och tittade runt. hm, hittade några.. men ja. vi prata mycket om min moster osv. vi skulle åka buss hem, för vi är lata och orkar inte gå. mattis tog 135, mot hennes håll. mamma och jag satt och väntade på vår buss, medans vi väntade satt vi och prata en hel del. om folk som misshandlar sina fruar, hur sjukt det är. och hur jävla synd det är om dessa kvinnor. mamma hjälpte en kvinna en gång, det var vår vän. hon blev misshandlad av sin man, mamma hjälpte henne med att hitta lägenhet och helt enkelt gömma henne. allt slutade med att hon gick tillbaka till mannen och mannen förbjöd henne att prata med min mamma eller någon i min familj. det sårar mig djupt att veta att det faktist finns folk som vi känner som blir slagna eller har blivit det någon gång. vi prata en del om det. usch, så hemskt. jag har fan tur, som lever i en lycklig familj. väl hemma, skulle jag plugga... hm, tror ni det blev av? självklart inte, har prov imorgon.. kan jag något? NEJ. jävla igbarn jag är asså ;D nej, jag klarar det här. come on, sara.. en vecka kvar för dig i skolan! haha! nej, det får mig inte att börja plugga.. åh.. härligt med semster ska jag säger er alla!  smsat massor med folk som är i gamleby och pratad med min bror, som jag längtar efter så mycket :(  lite folk blev hemskickade idag också, lite små tråkigt.. men vad ska man göra.
oj, vad hände med det korta?  haha, aja ha det bra alla.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0